poniedziałek, 8 sierpnia 2011

"Zapiekła" folia



Rok temu zamontowałem w budynku w stanie surowym okna plastikowe. Były one zabezpieczone folią. Aby ich nie zniszczyć podczas prac wykończeniowych, nie zrywałem folii. Gdy chciałem to zrobić teraz, spotkała mnie przykra niespodzianka: folia nie chce się odkleić od okien. Czy jest jakiś sposób na jej usunięcie, ale na tyle delikatny, żeby nie zniszczyć plastikowych ram?

Choć folia nie chce odejść bez śladu, to na pewno daje się odrywać choćby częściowo. Pozostają wówczas placki kleju i poobdzierane resztki folii. Bardzo skutecznym sposobem pozbycia się resztek folii samoprzylepnej i kleju jest posmarowanie brudnych miejsc masłem. Po kilkunastu minutach trzeba je zetrzeć i zmyć powierzchnię wodą z płynem do mycia naczyń. Gdyby pozostały jeszcze jakieś ślady, trzeba powtórnie posmarować je masłem, odczekać i umyć. Efekt murowany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz