wtorek, 2 sierpnia 2011

Nowy zawór - stary grzejnik




W moim domu mam stare żeliwne grzejniki i jak na razie nie stać mnie na wymianę całej instalacji. Dosyć jednak mam przegrzewanych lub niedogrzewanych pomieszczeń i stwierdziłem, że najprostszym sposobem jest zamontowanie zaworów termostatycznych przy grzejnikach. Czy można tak zrobić i czy takie działanie ma sens? Kto najlepiej dobierze zawór do mojej instalacji?

Jeśli modernizujemy starą instalację i chcemy zamontować głowice do starych grzejników żeliwnych, musimy liczyć się z tym, że efekt regulacji będzie mniejszy, niż gdyby cała instalacja była nowa. W grzejnikach żeliwnych ilość wody jest większa i mimo szybkiego zadziałania zaworu reakcja układu jest opóźniona.
Wymieniając stare głowice na nowe – termostatyczne – należy zwrócić uwagę na długość starych i nowych zaworów grzejnikowych. Jeśli długości te różnią się od siebie, trzeba użyć specjalnych złączek, które wyrównają tę różnicę. Montaż zaworu jest wówczas prosty i nie wymaga dodatkowych przeróbek instalacji.
Przed wymianą głowic, zwłaszcza w starych żeliwnych grzejnikach, powinno się wypłukać instalację. Drobne zanieczyszczenia, które mogą się znaleźć w wodzie w niej krążącej, mogą zakłócić pracę zaworów, których średnice są przecież niewielkie. Doboru zaworu do rodzaju grzejnika najlepiej dokona instalator.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz