piątek, 5 sierpnia 2011

Sposób na nieszczelną instalację c.o.




Wybudowałem parterowy dom bez piwnic. Instalację centralnego ogrzewania wykonałem jako tradycyjną: z grzejnikami zawieszonymi na ścianach. Zamontowałem nowoczesne grzejniki (stalowe, płytowe) i rury z miedzi ułożone w większości w podłodze. Oczywiście po zakończeniu prac instalacyjnych została przeprowadzona próba szczelności. Dopiero gdy zamieszkałem w moim domu i zacząłem grzać, okazało się, że instalacja przecieka. Nie wiem jednak, w którym miejscu. Nieszczelność musi być niewielka, dolewam bowiem wody do instalacji mniej więcej raz lub dwa razy na tydzień. Słyszałem, że można kupić płyn, który likwiduje przecieki.

Jeśli nie ma nieszczelności w odkrytych częściach instalacji - grzejnikach czy przy podejściach do grzejników - prawdopodobnie muszą być na połączeniu rur w podłodze.
Jeśli dom ma piwnicę, można zaobserwować, w którym miejscu instalacja cieknie - na suficie lub ścianie piwnicy pojawią się zacieki. Można wtedy rozważać ewentualną miejscową naprawę instalacji.
W domu bez piwnic często niemożliwe jest znalezienie miejsca przecieku. W takiej sytuacji można uszczelnić instalację specjalnym płynem firmy Fernox - LS-1. Nie ma gwarancji, że preparat zlikwiduje każdy typ i każdą wielkość przecieku, gdyby bowiem tak było, zatykałby też na przykład pompę czy zawory bezpieczeństwa. Spróbować jednak warto, zwłaszcza w przypadku małych nieszczelności.
Preparat najlepiej sprawdza się w układach zamkniętych gorącej wody, a wprowadzony do obiegu powinien zacząć działać w ciągu od 1 godziny do 24 godzin. Płyn ma postać białej emulsji. Za półlitrowy pojemnik preparatu, który wystarcza na około 120 l zładu (wody w instalacji), zapłacimy około 55 zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz