czwartek, 4 sierpnia 2011

Pusty syfon



W ubikacji, obok miski ustępowej mam zainstalowaną umywalkę. Odpływ umywalki i odpływ sedesu podłączone są jednym podejściem do pionu. Mój problem polega na tym, że z umywalki wydobywa się nieprzyjemny zapach. Na początku myślałem, że to wina syfonu i wymieniłem go. Ale to nie pomogło. Po dokładnych oględzinach zauważyłem, że po spuszczeniu wody w toalecie, z syfonu wysysana jest woda. Jak to naprawić? Co zrobić, aby w mojej ubikacji nie utrzymywał się zapach jak w kiepskiej publicznej toalecie?

Jeśli umywalka i miska ustępowa (sedes) zostały niewłaściwie umieszczone względem nienapowietrzanego przewodu odpływowego (pionu), to znaczy najpierw - patrząc od strony pionu - sedes, a potem umywalka, może dochodzić do wysysania wody z tej ostatniej. Gdy zaś syfon umywalki opróżni się z wody, nieprzyjemne zapachy bez przeszkód będą mogły wydostawać się na zewnątrz.
Jak temu zaradzić? Można polecić dwa sposoby. Pierwszy - doraźny - polega na wlewaniu wody do syfonu. Za każdym razem po spuszczeniu wody w sedesie (a więc, gdy woda z syfonu zostanie wyssana), trzeba odkręcić wodę w umywalce i napełnić syfon.
Drugim sposobem, który zlikwiduje problem na stałe, jest przeróbka instalacji - zbudowanie oddzielnych podejść do pionu dla umywalki i dla miski ustępowej. Najlepiej, jeśli podejście do miski ustępowej będzie osobne i włączone do pionu poniżej wszystkich podejść na danej kondygnacji.

1 komentarz:

  1. Skąd ja to znam, nieprzyjemny zapach z kanalizacji to norma u mnie... może coś utkwić w syfonie, na łączeniu, woda się cofać i już będzie czuć :( może pomoże neutralizator zapachów? te są bardzo dobrze oceniane https://neutralizatoryzapachu.pl/ szczególnie produkty PowAir. W dobrej cenie i łatwe w użyciu. Trzeba wszystkiego próbować przecież.

    OdpowiedzUsuń